Melbourne en Great Ocean Road

10 februari 2016 - Princetown, Australië

Hi there peeps,

Om jullie maar een beetje op de hoogte te houden hebben wij vandaag een klein plekje gevonden een verslag te schrijven. Met een grote vlakte vol inspiratie en ook heel veel kangoeroes voor ons.

Al zoveel te vertellen en dat pas na een week. We beginnen bij het begin! Na een lange slapeloze eerste vlucht helemaal kapot en gaar aangekomen in Hong Kong. Hier moesten we een paar uurtjes wachten tot de volgende vlucht. Deze vlucht compleet in coma gelegen dus dat duurde niet lang. Eenmaal aangekomen in Melbourne nog een dik uur staan wachten bij de paspoort controle. Hierna snel een taxi naar het eerste verblijfsadres gepakt. Hier werden we vriendelijk ontvangen door Sandra en zijn we snel ons bed in gedoken.

Na een korte nacht waren we wakker in de vroege uurtjes. Dit noemen ze nou een jetlag.. Met een blik door het raam zagen we dat deze dag ons niet veel meer dan regen had te bieden. We besloten het rustig aan te doen en eerst een filmpje te kijken. Later op de dag besloot een vriendelijke huisgenoot ons naar de stad te begeleiden zodat we toch nog wat Melbourne zagen deze eerste dag. Aan het eind van deze dag waren we helemaal gaar en zijn we na het eten direct ons bedje in gedoken.

Heerlijk geslapen en fit voor een nieuwe dag! Hierin gingen we de omgeving van Port Melbourne bezichtigen en direct wat boodschapjes doen. Natuurlijk kilometers om gelopen maar uiteindelijk de supermarkt gevonden. In de middag zou Sandra ons naar het stadje in de buurt brengen St.- Kilda. Hier wat rondgesnuffeld en daarna met het de andere huisgenoten naar de nightmarket gegaan voor een dansje, drankje en wat te knabbelen. Op de planning voor de dag erna stond de Royal Botanical Garden.. Na weer eens een aantal kilometertjes omgelopen te hebben vonden we het. Weer eenmaal thuis lekker gekookt en gegeten. Die avond was de laatste avond van onze huisgenoot Ray. We zouden dan ook gezellig een drankje doen. Echter hadden wij nog niets te drinken gehaald dus we liepen na het eten nog even naar Baystreet. Verder dan gedacht en 2 u later waren we thuis zonder een lekker wijntje. Dat verkochten ze niet in de enige winkel die nog open was.. Maar desondanks wel een gezellig avondje gehad.

De dag erna in de ochtend naar de Victoria Markets geweest, wat gesnuffeld tussen de kraampjes en lekker vers fruit gekocht. Daarna op het strand tegenover het huis gelegen en natuurlijk volledig verbrand zodat Janneke een kreeft en Lotte Rudolph the red nosed Reindeer was. In de avond gingen we de pinguïns kijken in een dorpje in de buurt. Een klein beetje te laat zagen we er net nog een paar. Maar ook een prachtige zonsondergang. Hierna nog een veel te dure cocktail gedronken en lekker naar bed gegaan. Next day, we zouden naar de beachtennis kunsten van een huisgenoot gaan kijken maar dat werd helaas afgelast. In  de middag mee naar een festival in de buurt geweest. Een paar mooie hoeden op de kop getikt. Thuis snel gegeten en gehaast naar de openlucht bios. Midden in de Royal Botanical Gardens, met alle vogels die over ons heen vlogen. Het was echt magisch. Na afloop was het nog even de vraag hoe we thuis kwamen. Want de bus ging niet meer. Na getwijfeld te hebben tussen lopen of liften kwamen we op het geniale idee dat er nog een tram ging. Met de laatste paar procenten op de telefoon opgezocht hoe we er kwamen. Uiteindelijk veilig thuis gekomen :).

Spanning en sensatie want wij mochten onze campert gaan ontmoeten! Daar gingen we dat in de krakkebak. Links rijden was zeker een opgave. Goed voorbereid als we zijn hadden we nog geen camping gezocht of bedacht waar we heen wilde rijden. In alle haast een random camping gevonden en vertrokken. Toen kwamen we erachter dat het raam van de bestuurder niet naar beneden wilde. Dit betekende dat we de volgende ochtend doorbrachten bij de garage. Hierna zochten we de Great Ocean Road op en daar gingen we dan! Vandaag een hoop aantal spookrij moves, kilometers, prachtige uitzichtpunten en campings verder zitten we genietend naar deze prachtige vlakte met kangoeroes maar nu zonder inspiratie te kijken. Vanavond naar de zonsondergang bij de twaalf apostelen kijken.

Kortom het is hier geweldig!

Kusjes knuffels en heel veel liefs,

Lottie en Jannekie (zo noemen ze ons hier)

1. Aafke:
    10 februari 2016
    Leeeeeuk, zeg! Genieten jullie! Ook snel wat foto's plaatsen hoor, dan krijgen we iets meer een indruk:). Heel veel plezier en succes en vergeet niet van alles te genieten, dar willen ze ons hier ook bij leren. XXXX
  2. Janneke m:
    10 februari 2016
    Ahhhhh jaloers hoor ladies. Jullie worden al gemist!
  3. Demi:
    10 februari 2016
    Super! Het klinkt ook allemaal gruwelijk vet. Gelukkig denk ik nooit in plaatjes en wordt ik als ik dit lees al helemaal niet jaloers ofzo haha ;).. Mis jullie snoesjes, lekker genieten daar, jullie hebben het dik verdient xxxx
  4. Janke:
    10 februari 2016
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. En nog zo herkenbaar! Leuk dat ze nog steeds films draaien in de Botanical Gardens en in St. Kilda heb ik een maand gewoond :-)
    12 apostels vond ik echt adembenemend, maar de natuur in de buurt is ook super (mooie watervallen!).
    Heel veel plezier nog en snel wat foto's uploaden! :-)
  5. Hermineke:
    Lieve Janneke en Lotte,
    Goed verhaal! Ik kijk uit naar de foto's en de rest van jullie avonturen! Xxxxxx
  6. Nicole:
    10 februari 2016
    Super leuk om te lezen hoe jullie eerste week is verlopen. Het valt op dat de reis de nodige tol heeft geëist. Maar goed, eenmaal over de jetlag heen hebben jullie al leuke uitstapjes gedaan. Enjoy! Ik zie uit naar jullie volgende verslag. X
  7. Kaylee:
    10 februari 2016
    Gaaaaf moppies! Zou willen dat ik het samen met jullie kon zien! Kijk weer uit naar jullie volgende verhaal, met liefde xxxxx