Thailand!

17 juni 2016 - Bagan, Myanmar

Hoi lieve mensen!

Inmiddels zijn we al twee landen verder, we bevinden ons nu in het prachtige en vriendelijke Myanmar. Na Indonesië zijn we drie weken in Thailand geweest, de tijd is echt voorbij gevlogen! Na lombok hebben we nog drie dagen in Kuta doorgebracht voordat we naar Bangkok vlogen, dit ligt helemaal in het zuiden van Bali. Enorm grote, drukke en toeristische stad. Als ze hadden gezegd dat we in Lloret de mar liepen hadden we het ook geloofd. 's Avonds veranderd deze stad in een grote stap plaats. Een dag scootertje gehuurd om de omgeving te zien en andere dag lekker op het strand gelegen en aan het eind van de middag met wat locals biertjes gedronken.  We gingen een avond naar de grootste en bekendste club Skygarden waar je voor 11 euro onbeperkt kon drinken tot 11 uur. Hierbij kreeg je nog twee drankjes gratis voor na 11 uur en wij kregen er nog 4 van iemand in onze handen geduwd. Ja hoe deze avond verliep kunnen jullie wel je inbeelden.. Een groot feest, super leuke avond gehad tot in de vroege uurtjes. De avond erna rustig aan gedaan want de volgende ochtend werden we om 06.00 uur opgehaald door de taxi naar het vliegveld.

Na 4 uurtjes kwamen we aan in Bangkok, de komende 3 weken was Thailand onze nieuwe bestemming. Vanaf het vliegveld naar ons hotel komen was meteen een grote uitdaging. De stad is enorm groot, druk en chaotisch. Niemand maar dan ook niemand kan Engels waardoor het best lastig was. We wilde als backpacker zijnde geld besparen en dus niet met de taxi, ook al is dit echt 100 keer makkelijker. Uiteindelijk vonden we een bus en stapte in. Een uitdaging zichzelf want de bussen stoppen niet maar rijden langs. Dus wij met onze zware tassen klungelig die bus in gedoken. We vroegen in de bus waar we er uit moesten maar dat kon ze niet vertellen, we zijn er maar uit gegaan toen iedereen eruit ging. We kwamen uit op een groot plein met tientallen bussen, tja welke moet je dan nemen?! Na tientallen mensen te hebben gevraagd kwamen we erachter dat echt niemand ons begreep. We waren wel iets wijzer geworden. Er waren drie bussen die we konden nemen met daarbij de nummers van de bus. Uiteindelijk hebben we die nummers op onze hand geschreven die laten zien met bus te benoemen en hopen dat iemand ons kon wijzen waar die bus ging. Bingo! Onze super geniale tactiek werkte, een paar minuten later zaten we in de bus:)

We zaten naast Koh San Road met ons hotel, ideale plek dus. De hele straat staat vol kraampjes en het is hier altijd druk en gezellig. Hier hebben we alle avonden doorgebracht, helemaal leuk. Verder hebben we in Bangkok een fietstocht gedaan, de Co van Kessel Tour. Echt geweldig! Met een hele leuke groep met bijna alleen maar Nederlanders fietste we door de stad, door de smalste straatjes, door marktjes en over het platteland. 's Avonds met Nikkie en Rijk die we leerde kennen bij de fietstour naar the rooftop bar geweest van een super luxe hotel waar ook de opname zijn geweest van The Hangover. Echt zo mooi, uitzicht over de hele stad! Daarna nog een drankje gedaan wat uitliep tot een leuke stapavond! Verder nog een tuktuk tour naar de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad voor maar 50 cent, helemaal top!

Na Bangkok stonden de eilanden in het zuiden van Thailand op de planning. Koh Samui, Koh Phanghan en Koh Phi Phi. We vlogen vanaf Bangkok naar het zuiden, een beetje gestrest door vertraging met de taxi kwamen we aan op het vliegveld. Met ongeveer nog 30 minuten voor boarden hoefden we nergens te wachten dus eigenlijk was het best prima (wel 5 extra rimpels door de stress). Op Koh Samui zijn we maar twee nachtjes geweest en vonden we minder leuk omdat het eiland heel groot is.

Na Koh Samui gingen we naar Koh Phanghan waar we Nikkie en Rijk weer zouden meeten. Na de boot meteen afgezet, volgens de scootertaxi was ons hotel 20 minuten lopen. Dus wij achterop de scooter en 2 minuten later stonden we bij ons hotel. Oftewel veel te veel betaald voor een kippeneindje wat we ook hadden kunnen lopen.. Tsja afgezet worsen is hier dan ook een begrip. Maar we werden beloont met een prachtig hotel! Leuke huisjes met een zwembad aan het strand, en dat voor 8 euro met zijn tweeën. Jep dat is echt gekkenwerk. 's Avonds steeds gegeten op een gezellige avondmarkt en verder lekker rond gecrost met de scooter. Een dag samen met Nikkie en Rijk waarbij Jan ook reed, gelukkig geen ongelukken gehad, gooo Jan!

's Avonds was het tijd voor de halfmoon party whoehoee! Van tevoren gegeten en drankjes gedaan met onze twee vrienden en daarna tot in de vroege uurtjes gefeest! Super gave plek, chille muziek en natuurlijk onszelf bekladderd met neon verf. Hierna een dagje lekker uitgekatert. De nacht erna was Lot goed beroerd, hoge koorts en last van de buik met regelmatig maaglozingen. Hopelijk was dit de eerste en laatste keer voor ons beide, want jan had het er net opzitten.

Het laatste eiland was Koh Phi Phi. Na een 9 uur durende toch van twee boten en veel te veel verschillende bussen (lees 10 bussen..) kwamen we aan in ons hostel. We wilde optijd slapen omdat we nog niet helemaal lekker waren en moe van de reis, dat zat er mooi niet in. Het hostel lag praktisch in de kroeg waardoor slapen onmogelijk was, nadat eindelijk de muziek uit ging kwamen een uur later nog drie meiden dronken en luid de kamer binnen. Volgende dag nieuw hostel gekozen in dezelfde straat maar niet boven of naast een kroeg. 's Middags met twee Duitse meisjes naar Maya bay geweest met een bootje, wauw! Super mooie baai tussen hoge rotsen met wit strand en helderblauw water. Die avond nog wat leuke meiden ontmoet en samen de kroegen verkend, enorm veel gelachen! Verder niet zo veel gedaan omdat heel veel regende. Massage genomen, naar viewpoint gelopen waar je heel het eiland kon zien en 's avonds nog een keer opstap en filmpje gekeken op een rooftopbar.

Na de eilanden vlogen we vanaf het zuiden helemaal naar het noorden, naar Chiang Mai. De bus die we hadden geboekt naar het vliegveld kwam niet opdagen dus uiteindelijk taxi genomen waardoor we wederom net op tijd alles konden doorlopen. Jaja jut en jul redden zich wel hoor:) (die rimpels ook). We zaten in super chil hostel, perfecte locatie en zachte bedden! Dat is echt zeldzaam in Thailand dus we waren helemaal blij. We hadden geluk want we kwamen op zondag aan wat betekende dat we de zondagmarkt mee konden maken. Bijna niet uit te leggen hoe groot deze markt is. Drie uur lopen en dan nog niet alles gezien hebben. Heerlijk gegeten en natuurlijk weer veel te veel geld uitgegeven, wel leuke spulletjes gekocht. We hebben natuurlijk toch plek zat voor nieuwe dingen in onze nog niet overvolle backpacks, uhuu.

Maandagochtend moesten we voor half twaalf ons visum voor Myanmar hebben aangevraagd. Om 9 uur opgestaan om ruim op tijd te zijn, uiteindelijk net op tijd het visum aangevraagd. Zou ook saai worden als alles lekker makkelijk gaat! We moesten papieren uitprinten wat wat langer duurde dan gepland, we moesten ook nog van kamer wisselen en de tocht duurde wat langer dan gepland. Na 5 tuktuk rijders maakte hij ons wijs dat hij wel wist waar het consulaat zat, nou mooi niet dus. Na een half uur fout te hebben gereden en verschillende mensen hebben gevraagd kwamen we aan bij het consulaat (5/10 minuten van ons hostel). Toen moesten we nog een adres invullen waar we zouden verblijven, maar die hadden we niet. Geen internet, proberen te bellen naar Nederland maar daar was het 06.00 dus niemand nam op haha. Uiteindelijk aan iemand gevraagd en een random straat ingevuld. Dit werd gelukkig goedgekeurd, pfieuw! In de middag naar een super leuk 3D fotomuseum geweest, echt grappig!! Heel veel lol gehad en de leukste foto's aan over gehouden. 's Avonds naar een ladyboyshow geweest, ge-wel-dig!! Lekkere meezing muziek waarop geplaybackt en gedanst werd. En natuurlijk hadden de mannen het vooraan flink te voortduren!

De dag erna werden we vroeg opgehaald, maar er stond een leuke dag op ons te wachten. Olifanten voeren/wassen, ziplinen en raften. Mega gave ervaring. Drie ziplines waarvan een van 700 meter, daarna raften wat er soms nog best wild aantoe ging en tot slot de olifanten. We mochten ze voeren en wassen, best wel eng maar heel bijzonder! 's Avonds naar de nightmatket geweest waar we natuurlijk een olifantenbroek hebben gescoord en nog een paar dansjes gewaagd:) De laatste dag moesten we om 16.00 uur ons visum ophalen en daarna zouden we vertrekken naar Pai. Daarvoor wilde we scooter huren maar dat ging mooi niet door. We moesten een paspoort inleveren maar die lag bij het consulaat. Uiteindelijk nog wat tempels bekeken en daarna met visum naar Pai vertrokken.

We waren een beetje bang voor deze tocht aangezien het een weg is met 763 haarspeldbochten. Met de kotszakjes voor ons begonnen we deze tocht. Na letterlijk 1 minuut en nul bochten verder was het voor ons al raak. Oh oh, het zakje compleet gemist en alles droop tussen de stoelen door op de grond en lotte's voet. Jummie die geur die hieruit ontstond was een genot. Hierdoor liepen we al vertraging op omdat dit schoongemaakt moest worden. Daarna konden we beginnen aan de rest van de tocht die uiteindelijk heel erg mee viel. Pai is een heel erg chil hippy plaatsje, hier bleven we 3 nachten. Eerste nacht was echt een hel, super vies hotel met heel veel ongedierte. Het ergste van alles was nog wel de spin zo groot als onze hand, WAAH! De volgende dag naar iets nieuws gezocht, uiteindelijk een chille en goedkope hut aan de rivier gevonden. Leuke avonden gehad met wat Nederlanders en een dag met twee andere scooter gehuurd en naar de watervallen, hot springs en canyon geweest in de stromende regen. Laten we het erop houden dat het wel iets had, druipend op de scooter.

Vanaf Pai twee lange busritten via Chiang Mai naar Mae Sot. Dit is het plaatsje voor de grensovergang van Myanmar waar we nog een nachtje sliepen. We hebben echt een top tijd gehad in Thailand. Leuke mensen ontmoet en prachtige natuur gezien. Een nadeel wel is dat het enorm toeristisch is waardoor de mensen helemaal niet vriendelijk zijn. Maar wij hebben een top tijd gehad. Ons volgende avontuur is Myanmar waar we nu alweer een paar daagjes zitten. In ons volgende verslag zullen we onze avonturen hierover vertellen, we zijn er nu al verliefd op!

Hele dikke kusjes en knuffels van Jut en Jul

P.s we willen nog niet naar huis

P.p.s we slaan elkaar nog niet de hersens in

P.p.p.s we genieten met volle teugen en willen eigenlijk nooit meer naar huis:) P.p.p.ps maar we missen jullie wel hoor!

P.p.p.p.ps maar toch willen we nog niet naar huis. P.p.p.p.p.ppppps dit is het einde doei! H

1. Janneke m:
    17 juni 2016
    Jullie komen naar huis nondeju! Haha have fun nog mopjes ❤️ Mis jullie maximaal
  2. Hermineke:
    17 juni 2016
    Goed verhaal weer!!! Vooral het kotsen naast zakje. Mooi geschreven. Zeer beeldend. Blijf er maar lekker van genieten. Dikke kus XXXXXX
  3. Marie-Jose:
    20 juni 2016
    Ik ben zo beneiuwd naar jullie foto's.
    Wat een geweldig verhaal weer en wat zien en doen jullie veel!!
    Geniet vooral.
    Snap al jullie ps jes!!